سقف متحرک برزنتی 

طراحی و اجرای سقف متحرک برزنتی 

سقف متحرک برزنتی از المان های بی نظیر برای فضاهای رو باز شناخته می‌شود. این سقف کاربردهای فراوانی در مکان های مختلف خواهد داشت.  سقف های پارچه ای و برزنتی می‌توانند کمک کنند تا در طول سال و فصول مختلف، فضای بیرونی را به بهترین شکل بهینه کنید. با توجه به تنوع آب و هوا و اقلیم موجود در ایران، سقف برزنتی یک راه حل هوشمند برای استفاده در برابر آفتاب باران و کنترل نور خواهد بود هر چند طراحی اصولی محوطه و سازه های اطراف و تمهیدات مرتبط نیز نقش مکمل و بسزایی در بهره وری مطلوب خواهند داشت.

طراحی و مکانیزم عملکرد سقف متحرک

سقف متحرک برزنتی به مانند سایر سیستم های متحرک در حالت استاندارد و معمول عملکرد خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. کاربر می تواند با استفاده از کلیدهای ساده و ریموت کنترل های از راه دور، به راحتی باز و بسته شدن سقف را کنترل کند. طراحی و ساخت اصولی سقف های متحرک توسط افراد متخصص و فنی و رعایت آیتم های مهم در طراحی فضای اطراف و همچنین بهره برداری صحیح می‌توانند کمک کنند تا بالاترین بازدهی را از آنها دریافت کنید. سقف های برزنتی با گزینه  روشنایی  می توانند در دسترس قرار گیرند. به همین علت در هر شرایطی استفاده از این سیستم ها کاربرد خود را نشان خواهد داد.

ویژگی ها و خصوصیات سقف متحرک برزنتی

با به کارگیری سقف متحرک برزنتی به بهترین شکل می توانید میزان ورود گرما و نور را در فضای داخلی کنترل نمایید. علاوه بر این سقف برزنتی می‌تواند به صورت بی سیم و وایرلس و با کنترل از راه دور باز و بسته شود. اگر بخواهیم به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگر این مدل از سقفهای متحرک بپردازیم، استفاده بهینه از فضای بیرونی را می‌توانیم عنوان کنیم.

سقف متحرک برزنتی به کسب و کارهای مختلفی کمک می کند تا بتوانند نهایت استفاده را از فضای بیرونی خود ببرند. مشتری قادر است که در یک فضای باز و در انواع شرایط جوی، از تجربه ای خاص لذت ببرد. کیفیت بالای برزنت به کار رفته این امکان را می دهد که در شرایط نامساعد مانند آفتاب شدید، باران و باد نیز فرد بتواند از خود محافظت کند. تمایل روزافزون مردم به استفاده از فضای باز این امکان را فراهم کرده که امروز در خرده فروشی ها و بخش های تجاری مختلف نیز استفاده از سقف های متحرک کاربرد فراوانی داشته باشد.

طراحی چشم نواز، راحتی و انعطاف پذیری سقف متحرک برزنتی
بررسی ویژگی های سقف متحرک برزنتی ما را با یک سیستم با عملکرد و کارآیی بالا مواجه می کند. این مدل از سقف اگر به صورت مهندسی و اصولی طراحی شود، فضایی مجلل با زیبا شناسی مدرن ترکیب خواهد کرد. تصور کنید در یک فضای باز مانند روبروی رستوران، کافه و هتل بتوانید از آب و هوای مختلف استفاده کنید. این سیستم برای محافظت از فضاهای بیرونی به صورت خاص در هر شرایط آب و هوایی می تواند جذابیت بصری خود را نشان دهد.
در کنار این موارد، سقف متحرک برزنتی انعطاف‌پذیری بی نظیری دارد. به همین علت به افراد اجازه می دهد که برای زندگی نیز در تمام طول سال از فضای باز لذت ببرند. افراد می توانند با استفاده از یک ریموت کنترل و با لمس یک دکمه به راحتی سقف مورد نظر را باز و بسته کنند. امروزه رستوران ها و کافه ها، خرده فروشی و مشاغل دیگر از جمله مشتریان ویژه این مدل از سقف های متحرک شناخته می شوند. ظاهر زیبا و طراحی بی نظیر سقف های برزنتی نیز این امکان را می دهد که انتخابی کارآمد داشته باشید.
موارد محافظت سقف های برزنتی
سقف متحرک برزنتی می‌تواند در برابر شرایط مختلف از افراد محافظت کند. به عنوان مثال گاهی اوقات تابش شدید آفتاب ممکن است پرتوهای مضری به همراه داشته باشد. به همین علت افراد می‌توانند از اشعه فرابنفش خود را در امان نگه دارند. علاوه بر این، استحکام بی نظیر و مقاومت بالا در برابر طوفان و باد از دیگر موارد محافظتی سقف های برزنتی عنوان می شوند و محدودیت عمده اینگونه سقف ها عدم تحمل بار برف غیر سبک میباشد که برای رفع این مورد نیز میتوان سازه را هنگام بارش برف سنگین جمع کرد و یا از گرمایش غیر مخرب زیر آن استفاده نمود.
اگر مشغول به یک کسب و کار هستید و قصد دارید از فضای باز بهره ببرید، سقف برزنتی به واسطه مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و آب باران می تواند گزینه ای مناسب باشد. امروزه بخش زیادی از رستوران ها و کافه ها به منظور افزایش ظرفیت کسب و کار خود، از فضای باز و بیرون ساختمان خود استفاده می‌کنند. به همین علت اگر با بارش باران مواجه شوند، نیاز به یک لایه حفاظتی خواهند داشت. سقف های برزنتی در این شرایط گزینه های مناسبی هستند.
کاربردها و موارد استفاده از سقف متحرک برزنتی
همانگونه که عنوان کردیم در مکان‌های مختلف، استفاده از سقف متحرک برزنتی اثرگذاری و کارایی لازم را خواهد داشت. امروزه پروژه های مسکونی خاص از این مدل سقف می توانند به خوبی استفاده نمایند. علاوه بر این پروژه های تفریحی نیز برای بهره‌وری افراد از حیات، بالکن و استخر از این مدل سقف می توانند بهره ببرند. کافه‌ها، هتل های بزرگ و رستوران ها نیز به عنوان پروژه های دیگر برای نصب سقف متحرک می‌توانند عنوان شوند. گاهی اوقات به منظور برگزاری همایش های خاص، استفاده از سقف های متحرک به خوبی می تواند فضای مورد نیاز را برای برگزارکنندگان فراهم نماید.

چرا باید از سقف متحرک برزنتی استفاده کرد؟
دلایل مختلفی وجود دارند که شما را به نصب سقف متحرک برزنتی ترغیب می کنند. توانایی جمع کردن این سقف در کمترین زمان و به راحتی هر چه ممکن، از مهم ترین دلایل برای نصب در شرایط مختلف شناخته می‌شود. گاهی اوقات افراد ترجیح در فضای بیرون به منظور ایجاد فضایی دلنشین، سقف را جمع کنند. به همین علت با استفاده از ریموت کنترل می توانند از هوای آزاد بهره کافی را ببرند.
از دیگر دلایلی که موجب کاربرد بالای سقف متحرک برزنتی می شود، می توان به بهره گیری در هر شرایط آب و هوایی اشاره نمود. در هر اقلیمی که قرار داشته باشید، مقاومت بالای سقف متحرک برزنتی موجب می شود که گزینه ای بی نظیر شناخته شود. این سقف ها در برابر تابش شدید آفتاب، باران و باد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. آب قرار گرفته شده بر روی سقف های برزنتی به مکان مورد نظر هدایت می شوند. سیستم های هدایت آب متناسب و اصولی، آب باران را به مکانی که در نظر دارید هدایت خواهند کرد.