سقف متحرک پارچه ای 

سقف متحرک پارچه ای، سازه ای مدرن در معماری معاصر 

سقف متحرک پارچه ای یکی از انواع سقف های متحرک شناخته می شود. کیفیت بالای این سقف موجب شده که در مکان های مختلف بتوان از قابلیت‌های آن بهره برد. امروزه به منظور تنظیم دلخواه دمای محیط، از سازه های متحرک استفاده می‌شود. این سازها می‌توانند از متریال مختلفی تولید شوند. سقف های متحرک شرایطی ایجاد می‌ کنند که علاوه بر تنظیم دما، می توانید میزان نور ساختمان را نیز کنترل کنید. علاوه بر سقف های پارچه ای از سقف های آلومینیومی و شیشه ای در شرایط مختلف می توانید بهره ببرید. هر کدام از این سقف ها کاربردها و مزایای مخصوص به خود را دارند. سقف های متحرک پارچه ای را می توان علاوه بر رستوران و حیات اماکن تجاری، برای حیاط خلوت منازل مسکونی و تراس نیز نصب نمود. این سقف با استفاده از پارچه های باکیفیت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کافی از خود نشان می دهند.

دلایل استفاده از سقف متحرک
معماری نوین با تغییرات گسترده ‌ای همراه شده است. امروزه مهندسین ساخت و ساز با استفاده از راهکارهای مختلف به بهترین شکل می ‌توانند زیبا سازی محیط را برای شما فراهم کنند. سقف متحرک به عنوان یک سازه سبک و پرکاربرد در ساختمان های مختلف قابلیت نصب را خواهد داشت. این مدل از سازه در تمام فصول سال قابلیت بهره گیری را به همراه دارند. سقف های متحرک به عنوان پوششی بی نظیر برای معماری نوین، زیباسازی اماکن مختلف را برای شما به همراه دارند. اگر به دنبال ایجاد نمای بسیار چشم ‌نواز هستید و قصد نورپردازی در ساختمان را دارید، سقف متحرک گزینه ای ایده ‌آل برای شما محسوب می ‌شود. این سازه ها را با استفاده از یک ریموت کنترل به راحتی می ‌توانید باز و بسته کنید. در میان سقف های متحرک، مدل های مختلفی از آن ها عملکرد بی ‌نظیری خواهند داشت. از جمله کاربردهای انواع سقف متحرک می ‌توان به استفاده در کافه، رستوران، استخر و حیات برای نشیمن اشاره نمود.
سقف متحرک پارچه ای در میان مدل های مختلفی که قابلیت نصب دارند، از محبوبیت بالاتری برخوردار است. قیمت مناسب این سازه در میان سازه های متحرک موجب شده که از تقاضای بالایی برای نصب برخوردار شوند. مهندسین نصب این سازه های متحرک می توانند متناسب با نیاز شما با طراحی خاص، آن ها را بر روی مکان مورد نظر قرار دهند.
مشخصات و ویژگی های سقف متحرک پارچه ای
بررسی مشخصات و ویژگی های سقف متحرک پارچه ای نشان می دهد که از قابلیت های مناسبی می تواند بهره مند باشد. بدون تردید یکی از مهمترین مزیت و ویژگی این مدل از سقف های متحرک، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه آن است. این سازه سبک را می ‌توانید برای خاص کردن محیط های مختلف به راحتی نصب نمایید. امروزه در رستوران ها به منظور ایجاد فضای بهینه، از این مدل سقف بهره می ‌برند. علاوه بر این، اماکن تجاری نیز می توانند از قابلیت های سقف پارچه ‌ای استفاده نمایند.
از دیگر ویژگی های سقف متحرک پارچه ای، عدم پرداخت وجوه مختلف به شهرداری برای نصب خواهد بود. با توجه به اینکه برای نصب این سقف ها از پارچه استفاده می شود، مصرف کننده به مراجع دولتی و شهرداری هیچگونه پرداختی نخواهد داشت.
امروزه در فضای بیرونی رستوران ها از سقف متحرک پارچه ای برای ایجاد فضایی جذاب و خارق العاده استفاده می کنند. تصور کنید در هنگام بارش باران در فضای باز قرار گرفته باشید. در این شرایط می ‌توانید صدای برخورد باران را با لذت فراوان گوش کنید. استفاده از لامپ های ال ای دی و نورپردازی خاص به زیباسازی این فضا نیز کمک فراوان خواهند نمود.
با بهره گیری از سقف متحرک پارچه ای می توانید فضای مفید را به میزان قابل توجهی گسترش دهید هر چند رعایت الزامات مختلف در طراحی این محصول و هماهنگ نمودن جزییات اجرایی سایر قسمت های ساختمان با آن از نکات کلیدی در بهره وری مطلوب میباشد مضافا اینکه این محصول مشابه هر محصول و یا ماشین دیگری الزاماتی نیز برای استفاده دارد که رعایت آنها اطمینان خاطر واقعی شما را تامین خواهد نمود. 
عوامل موثر در قیمت نصب سقف متحرک پارچه ای
برای قیمت گذاری سقف متحرک پارچه ای، عوامل متعددی می توانند اثر گذاری خود را نشان دهند. کیفیت پارچه ای که برای این مدل از سقف های متحرک به کار می‌ رود، از جمله مهم ‌ترین عوامل می‌ تواند عنوان شود. علاوه بر این هر اندازه ابعاد سازه بیشتر باشد، قیمت آن نیز هر چند از نظر متراژ با افزایش همراه خواهد بود اما به جهت کاهش یک سری هزینه های جنبی قیمت کل کاهشی خواهد شد. نوع موتور و همچنین استفاده از اکسسوری های مختلف نیز به عنوان فاکتورهای دیگر در قیمت این سقف متحرک می‌ توانند عنوان شوند. با توجه به این که از پروفیل های آلومینیومی برای نصب این سقف متحرک استفاده می شود، قیمت این محصول نیز باید برای نصب مورد بررسی قرار گیرد. در هر حال برای اعلام قیمت این سایبان چادری باید تمام شرایط را در نظر داشته باشید. مجموعه ‌های متخصص با بهره گیری از دانش اساتید این حوزه، بالاترین کیفیت را در اجرا به کار می برند.

انواع پارچه های موجود برای سقف پارچه ای

هنگامی که صحبت از سقف متحرک پارچه ای می شود، شاید در ذهن شما به سمت پارچه های نخی هدایت شود. با این حال باید بدانید که دلیل استفاده از این نام، بهره گیری ساختار این مدل سقف متحرک از لایه ای شبیه پارچه خواهد بود. تار و پودهای به کار رفته در سقف متحرک پارچه ای از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این تار و پودها معمولا از جنس نخ های بسیار مقاوم الیاف مصنوعی  خواهند بود. در نهایت یک لایه از جنس PVC بر روی این نخ ها کشیده می شود. به منظور افزایش مقاومت در برابر حرارت و آفتاب، از یک لایه unitie UV نیز بهره می‌برند. این محصول علاوه بر این، در سقف های کششی و بادبان های کشتی نیز از عملکرد مناسبی برخوردار خواهد بود. امروزه برندهای مختلف و شرکت های معروف، روی به تولید پارچه برای استفاده در سقف های متحرک می آورند.

جمع بندی
این روزها هنر معماری با خلاقیت های فراوان همراه شده است. برای ساختمان های خود می توانید از سقف های متحرک مختلف استفاده کنید. در کنار سقف متحرک آلومینیومی و سقف برزنتی، بهره‌گیری از سقف پارچه ای نیز به عنوان گزینه ای بی نظیر می تواند مد نظر قرار گیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت سقف های متحرک می توانید از خدمات ارائه شده در مجموعه ما دیدن کنید.