شیشه متحرک گیوتینی

آشنایی با شیشه متحرک گیوتینی و کاربرد آن 

معماران جاه طلب به دنبال پیشرفت در زمینه طراحی و به کار گیری تجهیزات جدید و کارآمد ساختمانی هستند. شیشه متحرک گیوتینی یکی از محبوب ترین تکنولوژی های به کار رفته در ساختمان سازی محسوب می شود. این شیشه مدرن و متحرک می‌تواند یک منظره چشم نواز و زیبا ایجاد کند. استفاده از شیشه گیوتینی علاوه بر تغییر فوق العاده در محیط مورد نظر می تواند فضای بهینه در اختیار شما قرار دهد. در واقع معماری اروپایی امروزه با این طراحی شکیل و جدید، گامی بلند در زمینه زیباسازی ساختمان های مختلف بر داشته است. این شیشه متحرک به صورت کشویی – عمودی عملکرد خود را انجام می دهد. کیفیت طراحی این شیشه می‌تواند به گونه‌ای باشد که با ابعاد متفاوت در مکان های مختلف آن را پیاده سازی کرد. علاوه بر اینکه شیشه های گیوتینی می توانند تامین نور محیط را به بهترین شکل انجام دهند، از ورود گرما و سرما به محیط نیز به خوبی جلوگیری خواهند کرد.

دلایل استفاده از شیشه گیوتینی

هنر معماری روز به روز در حال پیشرفت است. شیشه متحرک گیوتینی به عنوان یکی از تغییرات فوق‌العاده می‌تواند هر محیطی را با زیبایی خاصی همراه کند. شیشه‌ گیوتینی به دلیل راحتی می‌توانند در مکانهای مختلف نصب شود. امروزه در بخش زیادی از رستوران ها و کافی شاپ ها، با این مدل شیشه ها مواجه می شوید. علاوه بر این با توجه به کمبود فضا در مراکز مختلف، این مدل از شیشه ها کاربرد فراوانی دارند. مراکز تجاری و دفاتر خصوصی نیز به عنوان مکان‌های دیگر از کاربردهای این شیشه بهره می برند.

دلایل مختلفی وجود دارند که استفاده از شیشه متحرک گیوتینی را کاربردی کرده‌اند. به عنوان مثال این مدل از شیشه ها می توانند در تمام فصول سال، نیازهای شما را برطرف کنند. برای تنظیم نور محیط استفاده از شیشه‌های گیوتینی بهترین گزینه می‌تواند عنوان شوند. علاوه بر این به منظور تنظیم دما، شیشه متحرک گیوتینی عملکرد بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد.

عملکرد شیشه متحرک گیوتینی و کاربردهای آن

شیشه متحرک گیوتینی را با نام شیشه پانوراما نیز می شناسند. به دلیل ساختار و عملکرد این مدل از شیشه ها، آن را شیشه های گیوتینی می نامند. نوع عملکرد این شیشه به گونه‌ای است که به صورت اتوماتیک و برقی می‌تواند باز و بسته شدن و حرکت در راستای عمود را به وسیله ریموت در اختیار کاربر قرار دهد. امروزه در پاساژها و ساختمان های مختلف می توانید کاربرد این مدل از شیشه های متحرک را مشاهده کنید. برای دیده شدن فضای بیرون، استفاده از شیشه های گیوتینی گزینه ای کاربردی شناخته می شود. این شیشه متحرک را می‌توان در ارتفاع 3 متر و عرض ۴ متر نیز اجرا کرد. از دیگر مواردی که هنگام طراحی و ساخت شیشه متحرک گیوتینی به آن پرداخته می‌شود، نوع شیشه به کار رفته خواهد بود. استانداردهای بالایی برای ساخت این مدل از شیشه های متحرک در نظر گرفته می شود. یک مجموعه متخصص می تواند نیازهای شما را در طراحی و ساخت شیشه گیوتینی به خوبی برطرف کند.

 

مکانیزم عملکرد شیشه متحرک گیوتینی به شکلی است که با استفاده از یک موتور قدرتمند می تواند کنترل پنجره ها را در اختیار کاربران قرار دهد. بر خلاف شیشه های معمولی و سیستم به کار رفته در آنها، این مدل شیشه ها با حرکت عمودی باز و بسته می شوند. اغلب در رستورانها و کافه، تراس منازل و مجتمع های تجاری و اداری می توانید کاربردهای این شیشه متحرک را مشاهده کنید.

مزایای شیشه متحرک گیوتینی

امروزه افراد به دنبال استفاده از تکنولوژی های مختلف برای زیبا سازی ساختمانهای خود هستند. طراحی خاص و نمای پانورامایی که از شیشه گیوتینی دریافت می کنید، به عنوان یک مزیت مهم می‌تواند عنوان شود. علاوه بر این، استفاده از این شیشه می‌تواند به عنوان یک محافظ بی‌نظیر برای جلوگیری از عدم عبور گرد و غبار به ساختمان مورد نظر عنوان شود.

شیشه متحرک گیوتینی عایق بی نظیر برای صدا نیز خواهد بود. به همین علت در بسیاری از سازمان ها و ادارات از این مدل شیشه های متحرک استفاده می‌کنند. اگر به دنبال تنظیم نور ساختمان هستید و قصد دارید میزان حرارت خورشید در ساختمان را نیز تنظیم کنید، شیشه‌های گیوتینی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. شیشه‌ها را می‌توانید در پوشش های مختلف و رنگهای متنوع خریداری کنید.

نوع باز شوندگی پنجره گیوتین

مکانیزم تولید شیشه متحرک گیوتینی به چند روش می تواند صورت پذیرد. در واقع معمولا از سه، چهار و یا پنج تایل شیشه ای برای ساخت این مدل از پنجره بهره می‌برند. حالات مختلف بازشو به عنوان یکی دیگر از مزایای این پنجره می تواند بیان شود. کاربر می تواند در سه حالت تایل بالا، تایل وسط و تایل پایین، باز و بسته شدن پنجره را در اختیار داشته باشد. تعداد پنل هایی که در این سیستم به کار می‌روند نیز متفاوت است. شیشه های متحرک گیوتینی را می توان در مدل های دو پنل، سه پنل، چهار پنل و پنج پنل خریداری نمود. بسته به نوع مکانی که قصد نصب این سیستم را دارید، می‌توانید از مدل‌های مختلفی بهره ببرید.

مقایسه پنجره گیوتینی با پنجره معمولی

بدون تردید کیفیت شیشه متحرک گیوتینی می تواند شما را ترغیب کند که به جای پنجره های معمولی آنها را نصب کنید. این مدل از پنجره می‌تواند با عرض و ارتفاع بسیار زیاد نصب شود. علاوه بر این در مقایسه با پنجره های معمولی، امکان دید وسیع تری نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. استفاده از شیشه های سکوریت نیز ایمنی بالاتری را برای شما فراهم می کند. برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، پنجره برقی گیوتینی گزینه ای مناسب تر در مقایسه با پنجره های معمولی خواهد بود. در کنار این مورد شیشه های گیوتینی نسبت به پنجره های معمولی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ گرد و غبار خواهند داشت.

قیمت شیشه متحرک گیوتینی

قیمت گذاری شیشه متحرک گیوتینی به عوامل و مولفه های مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ست موتور به عنوان یکی از مهمترین عوامل قیمت‌گذاری این محصول عنوان می‌شود. علاوه بر این اکسسوری های به کار رفته و یراق آلات موجود نیز می‌توانند در قیمت ‌گذاری این تکنولوژی اثرگذاری خود را نشان دهند. بسته به ابعاد پنجره و مصرف آلومینیوم، قیمت این پنجره نیز متفاوت خواهد بود. سعی کنید اگر به دنبال نصب پنجره برقی گیوتینی هستید، از یک مجموعه تخصصی نیاز خود را دریافت کنید. طراحی اصولی و استاندارد پنجره های برقی و متحرک گیوتینی می توانند فضایی مدرن و شیک به ساختمان شما هدیه دهد.