انواع سقف متحرک 

ویژگی ها و مزایای انواع سقف متحرک 

امروزه در فضاهای مختلف می توان از انواع سقف متحرک اتوماتیک استفاده نمود. این سیستم های مدرن می توانند به منظور بهینه سازی فضا مورد استفاده قرار گیرند. رستوران ها، سواحل، کافی شاپ ها، منازل مسکونی و مکان های تجاری از جمله مکان هایی به شمار می‌روند که می‌توانند از سقف ‌های اتوماتیک بهره ببرند. باز و بسته کردن این سقف ها به راحتی و به وسیله یک ریموت کنترل امکان پذیر است. اگر به دنبال ایجاد فضای دلنشین هستید و قصد دارید فضای بیرون ساختمان را بهینه کنید، سقف اتوماتیک می تواند بهترین گزینه باشد. معمولا در هنگام بارندگی شدید یا آفتاب سوزان، باز کردن این سقف های متحرک مکان مورد نظر را می تواند قابل نشستن کند. بسته به نوع ساخت و متریال به کار رفته، سقف های اتوماتیک را در شکل های مختلف می‌توان نصب نمود. آشنایی شما با هر کدام از سقف های متحرک کمک می کند تا بتوانید بسته به نیاز خود هر گزینه‌ای را انتخاب نمایید.

 

آشنایی با انواع سقف متحرک

همانگونه که عنوان کردیم، انواع سقف متحرک اتوماتیک در شکل های مختلف قابلیت استفاده خواهند داشت. این سقف های اتوماتیک با ویژگی های مخصوص به خود، عملکرد مناسبی در شرایط اقلیمی متفاوت خواهند داشت.

سقف متحرک آلومینیومی

یکی از انواع سقف متحرک که می‌تواند نمای بیرونی ساختمان را به زیباترین شکل تغییر دهد، سقف متحرک آلومینیومی است. این اکسسوری شیک و کاربردی مکانی مناسب و سایه ای دلنشین برای شما ایجاد می کند. امروزه در شرایط نامطلوب آب و هوایی به شکل گسترده از این سقف متحرک بهره می‌برند. از جمله ویژگی‌های این سقف متحرک می‌توان به بهره مندی از طول عمر بالا اشاره نمود. وزن سبک آلومینیوم و نگهداری بسیار آسان آن در مقایسه با سقف های دیگر از جمله مزایای دیگر این سقف اتوماتیک می توانند عنوان شوند. این مدل از سقف های اتوماتیک با محیط زیست سازگاری کامل خواهند داشت. به همین دلیل هیچ گونه خطری برای این محیط و افراد نخواهد داشت. اگر به دنبال یک سقف مقاوم در برابر خوردگی هستید، سقف متحرک آلومینیومی گزینه‌ای بی نظیر شناخته می شود.

سقف متحرک پارچه ای

یکی دیگر از انواع سقف متحرک، سقف متحرک پارچه ای است. این نوع سقف پوششی بی نظیر در برابر باد آفتاب و باران برای شما ایجاد می کند. به همین دلیل امروزه در بالکن و تراس به وفور می توانید کاربرد این سقف متحرک را مشاهده کنید. اگر بخواهیم مزایا و ویژگی های سقف پارچه ای را عنوان کنیم، می‌توانیم به محافظت از افراد در برابر اشعه فرابنفش اشاره نماییم. علاوه بر این سقف های اتوماتیک پارچه ای ضد آب بوده و با پارچه بی نظیر از پلی استر به همراه روکش pvc قابلیت اجرا خواهند داشت. کیفیت بسیار عالی و محافظت در برابر گرما از دیگر ویژگی‌های این سقف متحرک عنوان می شوند. برای نصب سقف متحرک پارچه ای می توانید از طرح ها و رنگ های بی نظیر استفاده کنید.

سقف متحرک برزنتی

یکی دیگر از انواع سقف متحرک، سقف برزنتی خواهد بود. این محصول به مانند سقف پارچه ای از عملکرد بی‌نظیری برخوردار است. کیفیت متریال به کار رفته در این مدل از سقف اعت های متحرک می تواند راندمان آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از جمله ویژگی ها و مزایای این سقف متحرک می توان به نصب آسان اشاره کرد. علاوه بر این در مقایسه با سقف آلومینیومی از قیمت مناسب تری نیز برخوردار خواهد بود.

سقف اتوماتیک پلی کربنات

نوعی دیگر از سقف های جمع شونده و اتوماتیک، سقف پلی کربنات محسوب می‌شود. این سقف برای استخرها می تواند گزینه ای فوق‌العاده باشد. ظاهر شکیل و عملکرد مناسب در مکان های گوناگون از جمله ویژگی های این مدل از سقف های اتوماتیک می‌توانند عنوان شوند. این مدل از سقف های متحرک را در انواع مختلف و شکل های گوناگون می توانید نصب نمایید. نوع طراحی و ساخت سقف اتوماتیک پلی کربنات به شکلی است که در حالت باز و بسته می تواند نمایی زیبا و جالب به مکان مورد نظر هدیه دهد. بهره گیری از سیستم نورپردازی استاندارد کمک می کند تا بتوانید قابلیت های این سقف اتوماتیک را افزایش دهید. سقف پلی کربنات به واسطه مقاومت در برابر آتش و رطوبت، از جمله گزینه های کاربردی برای استفاده در شرایط سخت می‌تواند عنوان شود.

قیمت انواع سقف متحرک

برای قیمت گذاری انواع سقف متحرک موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. هر کدام از این سقف ها کاربرد ها و مزایای مخصوص به خود را دارند. با این حال سقف متحرک پارچه ای با وجود کیفیت بالایی که دارد از عملکرد مناسبی برخوردار است. عوامل متعددی می توانند در قیمت سقف های متحرک اثرگذار باشند. متریال به کار رفته برای پوشش این سقف را از جمله مهمترین عوامل می‌تواند عنوان شود. علاوه بر این موارد اگر به دنبال نصب سقف متحرک پارچه ای هستید، بسته به جنس پارچه، قیمت‌ گذاری این محصول اعلام می‌شود. سقف متحرک آلومینیومی نیز از جمله گزینه های کاربردی با کیفیت بالا است. اگر از آلومینیوم با کیفیت استفاده شود، قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

در کنار این موارد از دیگر عواملی که در قیمت انواع سقف متحرک اثر گذار است، نوع لوازم جانبی و یراق آلات به کار رفته محسوب می شود. سقف های متحرک دستی نسبت به سقف های اتوماتیک از قیمتی مقرون به صرفه‌تر برخوردار هستند.

کاربرد انواع سقف متحرک
سقف های متحرک را در شرایط مختلف می‌توان مورد استفاده قرار داد. امروزه رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و منازل مسکونی به عنوان مکان های مناسب برای نصب سقف متحرک عنوان می‌شوند. این مدل از سقف کمک می کند تا فضای مورد نظر را گسترش داده و محوطه سازی را به بهترین شکل انجام دهید. علاوه بر این می توانید با نصب سقف های اتوماتیک زیبایی محیط را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید. در کنار این موارد امروزه به منظور مسقف نمودن استخر، استفاده از سقف های متحرک گزینه ای کاربردی بیان می‌شود. به کار بردن سقف متحرک بر روی استخر این امکان را می دهد که در شرایط مختلف آب و هوایی و تمامی فصول بتوانید از قابلیت های آن بهره ببرید. سقف متحرک کمک می کند که در مکان هایی مانند رستوران، هتل و کافی شاپ از ورود گرد و غبار و ریزش برگ درختان به محیط جلوگیری نمایید.